黃霑博士談練習

 

 

「練呢,就係日日練功夫,你要永遠唔偷懶,不離不棄,點解人人做掌上壓要兩隻手,李小龍一隻手指就可以做到掌上壓呀?佢練你唔練吖嘛,就係咁簡單喇!

 

我記得我初初寫稿嘅時候,寫1000字,要1個半鐘頭,我有日問香港嘅文壇巨擘,高雄先生,我哋叫佢做三蘇叔叔嘅,有時簡單(稱)三叔,我話:『你寫1000字幾耐呀?』『15分鐘啦。』『吓!我寫1000字1個半鐘頭,你寫1000字15分鐘?有冇搞錯呀三叔,咁都得?』『得,你寫得多就得㗎喇,你返去自己練啦。』三蘇叔叔就好威嘅,佢喺行內叫車衣手,因為佢嫌支筆重呀,佢淨係搵支原子筆芯嚟寫稿,拎咗(筆芯)出嚟,放鬆手,咁呢隻(右手)寫,咁嗰隻呢(左手)好似車衣咁推(雙手動作模仿),真係咁㗎,車衣手係香港文壇嘅奇聞嚟嘅,我未見過,我聽好多人講過,而嗰啲人呢,我相信佢哋係無講大話呃我,佢真係車衣手。咁我就好唔順啦,三蘇先生梗係天份多過我好多啦,但係無理由吖,佢係人我係人,我減半都好吖,我半個鐘頭寫到1000字我都發啦,我而家個半鐘頭喎,佢話練就得,我就信佢,跟住嗰日,每一次寫稿,都睇住個錶,寫,一日,兩日,寫咗9個月,都係個半鐘頭,好唔順氣,個心好滾,但係三叔話好易㗎咋,你練就得喇,死都唔服氣,繼續寫落去,結果9個月之後,忽然之間一日,一睇,9個字(45分鐘)我寫到1000字喇,然後,bomb!半個鐘頭,寫到1000字喇,最後,1年時間,我都15分鐘寫到1000字。我嗰時最快1個鐘頭可以寫到4000字嘅,係連埋諗,睇都唔睇,改都唔改,就俾交稿嗰個洪嬸拎出去㗎喇。」(1:14:33-1:17:40)

 

 

 

黃霑 創意與創造力講座 Innovation and Creativity (2000年)

 

 

 115 total views,  1 views today

 

Others Post...